נתניהו כן הכריז על רצונו לעצור את הבניה בהתנחלויות // יוחאי דמרי

יוחאי דמרי 1 Comment on נתניהו כן הכריז על רצונו לעצור את הבניה בהתנחלויות // יוחאי דמרי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה דיבר אמש בצורה מאוד ברורה. קיבלתי תגובות לדבריי וברצוני להרחיב בעניין ולהבהיר מדוע להבנתי בדבריו ראש הממשלה הצהיר על כוונתו לעצור את מפעל ההתישבות.

כאשר שאל חברי שי אלון, ראש מועצת בית אל, את ראש הממשלה מדוע עוצר את התחייבותו לבנות 300 יח"ד בבית אל לא הכחיש ראש הממשלה את העובדה שהוא עוצר בניה זו אלא נתן הסברים לעניין.

אני שומע את הדברים גם ביחס ל-2700 יח"ד של המועצה האזורית הר חברון שאני עומד בראשה. כל הליך תכנון היחידות הללו מעוכבות למעלה משנה וחצי במנהל האזרחי רק בגלל סיבה אחת "רגישות מדינית".

דמרי נגד נתניהו: "אני קורא לשרי הממשלה לממש את מנדט הבוחר"

ישנם ישובים שחיים עם בעיות מים וחשמל בחורף הקר ובקיץ הלוהט ולא ניתן להגדיל להם את קווי המים והחשמל בגלל "רגישות מדינית" זו.

ישנם מספר גני ילדים שקיבלו אישור ממשרד החינוך אך אישורי הבניה שלהם לא מומשו בשל עיכובים סטטוריים שונים אך דומים .

ישנם מבני ציבור- אולמות ספורט שקיבלו הרשאות שלא מומשו בשל סיבות שונות ומשונות .

אני משוכנע שבישראל הקטנה אם היו עיכובים סטטוריים הם היו על בסיס מקצועי לא פוליטי ולא מדיני.

ייתכן שרוה"מ קיבל החלטה על בניה בגושי ההתיישבות, דה פקטו בשטח.

אנחנו במועצה לא מוגדרים כגוש התיישבות ולצערי אנחנו מתייבשים.

הר חברון גודלת טבעית כל שנה בקרוב לעשרה אחוזים ועתודות הקרקע שלנו נגמרות- אנו מממשים את אדי הדלק האחרונים של התב"עות שאישר- יצחק שמיר…

נבחרתי כדי לבנות לנטוע ליישב להוסיף חיים ותושבים ולא להסכים להקפאות לא לזמן קצוב ולא לזמן בלתי מוגבל לא להקפאות מוצהרות לא דה פקטו ולא דה יורה .

כנראה שאני הייתי בין היחידים שלא רק שמע את דברי ראש הממשלה אלא גם הבין ולצערי גם חש על בשרו.

התשובה שראש הממשלה נותן לעיכוב זה, דומה לחלוטין לתשובת המעצמות בנושא איראן- "זה לטובתנו, עדיף להפסיד כאן ולהרוויח שם" וכו'… זו לא דרכו בעניין איראן, הוא מודע להשלכות של דרך זו ולכן מתעקש בעניין. אין שום הבדל בין עניין זה לבין ההתיישבות בחלקי ארץ ישראל. כולנו מבינים שהיכן שאין התיישבות יהודית יש חמאס, אירן או דעא"ש והיום כשאנו מציינים עשור לגרוש, רצועת עזה מוכיחה זאת.

יתרה מזאת, השופט אדמונד לוי המנוח, נתן דו"ח המבהיר שעל פי המשפט הבין לאומי אנו לא כובשים. אם היינו מאמצים את הדו"ח היינו דוחים ביתר קלות את הביקורת עלינו והדבר היה פותח אפשרויות רחבות ביהודה ושומרון ומאפשר התרחבות בארץ שלנו.

אני מכבד את ראש הממשלה אין לי ספק כי הוא מעוניין לפעול למען חיזוק ההתיישבות ,כך הוא הצהיר הרבה מאוד פעמים. בדברי אני קורא לו לפעול כפי שהצהיר- למען ההתיישבות ולמען ארץ ישראל כולה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מתי נתניהו יגלה גם רגישות ליהודים ולא רק לגויים